JAK ZNALEŚĆ DOBRE BIURO KSIĘGOWE? – Zobacz


Prowadzenie własnej firmy  to zajęcie pełne wyzwań i obowiązków. Odpowiednie prowadzenie księgowości firmy to podstawa jej prawidłowego działania, a do tego niezbędny jest wybór dobrego biura księgowego. Podpowiadamy, jak wybrać dobre biuro księgowe.

Kwalifikacje księgowej / biura rachunkowego

Do 10 sierpnia 2014 roku chcąc zajmować się zarobkowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych, należało posiadać Licencje Ministra Finansów. Obecnie, aby otworzyć biuro nie potrzebne są żadne uprawnienia – biuro księgowe może otworzyć każdy. W związku z tym warto sprawdzić czy księgowy posiada wymagane kwalifikacje. Można to zrobić sprawdzając czy księgowa posiada:


Licencja Ministra Finansów – certyfikat księgowy. Aktualnie nie jest już wymagana, natomiast wielu księgowych z wieloletnim stażem posiada dokument wydany przez ministerstwo finansów. Aktualnie licencja ta jest jednym z wielu dokumentów, która potwierdza zdobycie odpowiednich kwalifikacji. Polecamy: https://znany-ksiegowy.pl/malopolskie

Certyfikaty Centrum informacji Księgowej. Organizacja zajmuje się certyfikowaniem biur rachunkowych i księgowych. Prowadzi egzaminy dla księgowych i weryfikuje biura rachunkowe pod kątem określonych wymagań, nadając odpowiedni certyfikat. Informacje o certyfikowanych księgowych i biurach rachunkowych udostępnia przedsiębiorcom na www.cik.org.pl, tworząc największa tego typu siedzibę w Polsce.

Potwierdzenia szkoleń i kursów księgowych. Kursy i szkolenia, które uzyskała księgowa informują przedsiębiorcę, że właściciel biura księgowego poszerzaoraz aktualizuje swoją wiedzę. Jest to bardzo znaczące szczególnie w branży księgowej, w której przepisy zmieniają się notorycznie.

Ubezpieczenie OC na działalność biuro rachunkowego

Ubezpieczenie OC na działalność biura rachunkowego, powinno być obok kwalifikacji, podstawowym warunkiem przy wyborze usług księgowych. Ubezpieczenie ochrania Twoją firmę od odpowiedzialności finansowej za ewentualne błędy biura księgowego. Zasada jest prosta, czym większa kwota ubezpieczenia tym lepiej. Należy zapytać księgowego o wysokość ubezpieczenia i czy prócz podstawowego zabezpieczenia posiada rozszerzoną polisę np. o ubezpieczenie kadr i płac, będzie to istotne w przypadku, gdy zatrudniamy {pracownika|pracowników